La Marxa Nòrdica

Marxa Nordica amb Rubèn JordanLa marxa nòrdica és una activitat física que utilitza uns bastons específics amb la finalitat de millorar l’impuls i la propulsió alhora de caminar.
L’ús de bastons com ajut alhora de caminar és evident, no és una pràctica nova. Des de sempre les persones han fet servir un o dos bastons per desplaçar-se o protegir-se.
És als països nòrdics, concretament a Finlàndia, on els esquiadors d’esquí de fons comencen a utilitzar els mateixos bastons d’esquí per entrenar en la pretemporada en absència de neu. Però el fet de dissenyar uns bastons específics per a la seva pràctica ara fa una mica més de 20 anys propicia el seu aprenentatge i la constatació o evidència dels seus grans beneficis fa que la expansió de la seva pràctica sigui cada vegada més gran arreu del mon.

Aparentment pot semblar que el treball corporal realitzat amb els bastons de senderisme o trekking és similar, però el fet de que tinguis funcions diferents fan que els seus beneficis corporals també siguin diferents. Els bastons de senderisme els utilitzem per a caminar per muntanya i normalment per a superar desnivells importants, alhora que son d’una ajuda inestimable per suportar i repartir el pes de la motxilla d’una forma eficient en les jornades més o menys llargues. El terreny a on s’acostuma a practicar la marxa nòrdica és més pla i sense tants desnivells tot i que cada vegada hi ha més esportistes que els utilitzen per les curses de muntanya. L’objectiu dels bastons de marxa nòrdica és proporcionar una força d’acceleració superior, augmentant la intensitat de la marxa

L’altre tret diferencial és la forma de la cingla per subjectar-los a la ma. En els bastons de senderisme és una tira circular i en canvi en els bastons de marxa nòrdica tenim una cingla especial que anomenem “dragonera”. Aquesta forma de subjectar el bastó fa que la força que apliquem al bastó sigui molt efectiva del cos al bastó i d’aquest a terra augmentant l’impuls i la intensitat del desplaçament. També afavoreix un moviment molt més ampli del braç sense perdre el control del bastó.

Aquest beneficis estan propiciats per la utilització activa del tronc, de les extremitats superiors i per un bon aprenentatge i bona execució de la seva tècnica.

Rubèn Jordan Villagrasa
Fisioterapeuta. Instructor de Marxa Nòrdica
@rubenfisio_nordic_walking 

2 comentaris. Leave new

Montse Servitje Turull
17 Novembre, 2019 7:01 pm

Bona tarda,
Practico marca nordica des de fa una any, pero se que la meva técnica no es bona, doncs no he trobat monitor per fer un curs d’aprenentatge, saps on em podria adreçar per fer un intensiu i apendre la técnica correcta? soc d’Igualada

Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.
You need to agree with the terms to proceed

Menú